(Ευτυχώς αυτός ο φλεβάρης έχει 29 μέρες αλλιώς δεν θα με έσωνε κανείς και από τους τρείς τους)
Κλασσικοί δίσκοι λοιπόν... Πολλά ονόματα έρχονται στο μυαλό, Master of Reality, Dark Side of the Moon, Cowboys from Hell, Aenima, Thriller, για να αναφέρω απλώς κάποια που μπορούν να μπούν σε αυτή την κατηγορία. Τι κοινό έχουν όμως. Τι κάνει ένα δίσκο κλασσικό; Αυτός που αυτονόητα θεωρείται διαχρονικός και που έθεσε στεγανά για ένα μουσικό ιδίωμα, ή και που έδειξε τον δρόμο σε άλλους καλλτέχνες να βαδίσουν. Αυτός είναι ο ορισμός, που κατα πάσα πιθανότητα λανθασμένα, δίνω. Και συνεχίζω λοιπόν λέγοντας πως κλασσικό άλμπουμ είναι αυτό που με την πρώτη ακρόαση θα σε πιάσει απο το λαιμό και θα φωνάξει στα μούτρα σου « Είμαι εδώ και πρέπει να με ακούσεις!». Και αυτό θα κάνεις. Και θα προχωρήσεις παρακάτω την μουσική διαδρομή σου, και θα ακούσεις πολλές άλλες μουσικές αλλά πάντα σε αυτούς τους κλασσικούς δίσκους θα επιστρέφεις, όχι λόγω παρελθοντολαγνείας, αλλά γιατί κάποια στιγμή θα αντιληφθείς πως στην ουσία, μέσω άλλων καλλιτεχνών, πάντα άκουγες αυτα τα κλασσικά άλμπουμ. Ξαναλέω, μπορεί να είμαι λάθος αλλά για να είσαι all-time classic πρέπει να είσαι επιβλητικός, καθηλωτικός, επιδραστικός και διαχρονικά μουσικά επίκαιρος. Να υπάρχει μια μεγάλη μερίδα καλλιτεχνών και ακροατών που σε άκουσαν, σε πίστεψαν και σε αφομοίωσαν.
Σε ό,τι αφορά ιστορικά θέματα λοιπόν... Welcome to the Sky Valley, ηχογραφημένο το ’93, βγήκε σε κυκλοφορία το ’94 λόγω προβλημάτων με την δισκογραφική. Αυτό που χαρακτηρίζει τον δίσκο είναι πως λάμπουν όλα τα μέλη ως μονάδες αλλά και ως σύνολο, ο μπασσομεσσαίος ήχος που σε κάνει να νιώθεις οτί βυθίζεσαι, και η πολύ σωστή αναλογία που υπάρχει ανάμεσα στα αργά τριπαριστά κομμάτια τους και στα πιο δυνατά και γρήγορα. Ξεχωριστά για τον καθένα μιλώντας, επιλέγω να ξεκινήσω με την προσωπική μου αδυναμία, τον Scott Reeder, τον τότε νεοφερμένο μπασσίστα, που παρά το γεγονός πως επίσημα είχε μόνο μία κυκλοφορία με τους The Obsessed ( the Church Within) είναι γνώστης της desert σκηνής έχοντας φάει καρότσια άμμου με τους Across the River μαζί με τον Mario Lalli (Fatso Jetson) κάνοντας live σε μαγαζιά τύπου ‘Ο τρίτος κάκτος δεξιά’ και ‘¨Οπως βγαίνεις απο την εθνική, στρίψε αριστερά στον χωματόδρομο με τα φραγκόσυκα, από ‘κεί και πέρα είναι δυο τσιγάρα δρόμος’. Το κομμάτι N.O. αναφέρεται ακριβώς σε τέτοια σκηνικά. O Brant Bjork πίσω από το τύμπανα (κλισέ) δίνει τον ρυθμό αλλά πάνω απ’όλα προσπαθεί να ακουστεί πάνω απ΄’ολους καταπονώντας τα πιατίνια του ασταμάτητα. Είναι πολύ λίγα τα σημεία του δίσκου που δεν ακούς από πίσω τον χαρακτηριστικό ήχο του που αποτέλεσε βασικό στοιχείο στον ήχο των Kyuss. Συνεχίζω με τον John Garcia, του οποίου το λαρύγγι αποτελεί τον λόγο όπου πιστεύεις πως κάθε στίχος είναι αλήθεια και όχι απλώς μια ταιριαστή φωνητική γραμμή. Το καλύτερο Fire που έχει τραγουδιστεί ποτέ βρίσκεται στο Odyssey. Τελεία και παύλα. Επίσης ιστορική εκτέλεση του Supa Scoopa and the mighty Scoop στο Bizzare Fest ’95 με έναν Garcia να μην ξέρει τι λέει καθώς απευθύνεται στο κοινό, λόγω του ‘καπνού’ και δευτερόλεπτα μετά να είναι απλά καθηλωτικός. Για τον τέλος άφησα τον josh Homme, τον κιθαρίστα/βασικό συνθέτη και στιχουργό. O τύπος τελειώνοντας με του Kyuss είχε ήδη δημιουργήσει τους Queens of the Stone Age, βγάζοντας αηδίες τύπου Songs for the Deaf και Rated R, και έχει αναμιχθεί σε τόσα άλλα σχήματα όπου χρειάζεται ξεχωριστό αφιέρωμα για να τα καλύψεις όλα (χμμμμ). Ο Hommes με τη απουσία του έκανε την πρόσφατη περιοδεία των Kyuss Lives! να μοιάζει με τις περιοδείες που επιμένουν να κάνουν οι Thin Lizzy και οι Doors ( Σόρυ αλλά όσο και να καύλωσα με το Whitewater ας πούμε, όλοι ξέρουμε πως αυτο το reunion αποτέλεσε ημίμετρο κατα της ασίγαστης δίψας των οπαδών).
Κλείνοντας να προσθέσω απλά πως το Welcome to the Sky Valley είναι ο μόνος δίσκος των Kyuss που αρέσει και σε κάποιον που δεν ακούει γενικά αυτόν τον ήχο, και μιλάω εκ πέιρας, έχοντας κατα καιρούς πρήξει πολύ κόσμο να του δώσει μια ευκαιρία. Aκόμα και αν η πρώτη αντίδραση συνήθως είναι τύπου «δεν τους ακούω εγώ αυτούς του μαστούρηδες», 99% των περιπτώσεων βγαίνω δικαιωμένος.
3 Say something...:
"I am soo gubaboo the shedna down seen a son dont g´nna... ad seen a so´, again a sea, scum, blow´n´ wo..aaah... hutch." ~ John Garcia.
Επίσης, μη μας δείρετε αναγνώστες, ο άνθρωπος τρολλάρει για τις "αηδίες τύπου Songs for the Deaf και Rated R".
Μεγάλες & εύστοχες αλήθειες έγραψες για αυτό τον δίσκο!
Είμαι ευτυχής που υπάρχει & με βγάζει από κάτι μαύρες μέρες σαν την σημερινή!
hopeb
Δημοσίευση σχολίου